dinsdag 3 november 2009

Mijn naam is Haas

Misschien wat laat maar zeker de moeite waard. De eerste producten van Mijn naam is Haas liggen in de winkel.
Mijn naam is Haas:

Mijn naam is Haas is een verrassend crossmediaal concept, waarmee kleuters taal leren in een speelse setting. Het concept wordt als een universum voor het karakter Haas ontwikkeld. Alle producten hebben een plaats binnen het universum en versterken zo elkaar.


In de vorm van een serious game wordt het leven van Haas vormgegeven door kinderen zelf. Ze maken van alles mee en tekenen het pad dat Haas afloopt. Onderweg leren ze van alles: problemen oplossen, moeilijke woorden maar ook verhaalbegrip, mediawijsheid. Kortom er worden nogal wat kerndoelen van het curriculum gedekt. Meerdere vliegen in een klap zou ik zo zeggen.

Het fijne aan Haas is dat er niet alleen een digitale versie van bestaat maar ook prentenboeken die je bij de Bruna(of bij uw boekhandel)koopt. Ik heb zelden een zo uitdagend en compleet programma gezien wat is gericht op taalwerving (en dergelijke)en wat voor veel kinderen absoluut kan helpen. Het feit dat het onderzoek is onderbouwd door het Expertise Centrum Nederlands is een waarborging die veel leerkrachten moet aanspreken.

Nogal wat redenen dus om dit product te proberen en te implementeren in de onderwijspraktijk. Heel wat anders dan Ambrasoft. Toch?

Nou, kopen dan. OK. Je mag het filmpje nog even bekijken. Maar dan hup naar www.bol.com

Kijk hier voor filmpjes, sites en veel meer over Mijn Naam is Haas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten