donderdag 1 oktober 2009

Landenproject zoekt twitteraars.

Deze week is mijn groep 7 begonnen met het landenproject wat jaarlijks terug komt. Na een aantal jaren China, Ghana, Canada enz. leek het me nu leuk om maar eens een land te kiezen wat de leerlingen helemaal zelf hebben opgezet. Van vorm tot president, van topografie tot eet- en drinkgewoonten. Kortom alles ligt in hun handen. Ik ben puur degene die hun de structuur aanbiedt waardoor we ook tot iets gaan komen.

Nu heb ik samen met Karim Amrani zitten stoeien hoe we hier nog een leuk digitaal tintje aan kunnen geven en we kwamen al snel tot de conclusie dat Twitter hier een mooie rol in kan spelen. Niet ver gezocht zodat we kosten wat kost digitaal moeten gaan bij dit project.

De bedoeling is als volgt: we zoeken een aantal twitteraars die een nieuwe account openen en in de rol kruipen van een van de bewoners van het nieuwe land Rapadonie (landnaam gekozen door een leerling). We hebben een land op kidlandia.com gekozen en de leerlingen zijn nu bezig dit te voorzien van namen. Namen van (hoofd) steden, wateren, gebergten en gebieden. Hierin meegenomen de ligging, bereikbaarhied enz enz.
Ze hebben ondertussen besloten dat het geen republiek moet zijn maar een koninkrijk. Argumenten: de feesten, klinkt spannender. Plus de koning kan zijn wijsheid doorgeven aan zonen en dochters, een president niet (geweldig argument, i love kids).

Nu is het dus de bedoeling dat een aantal twitteraars in de huid kruipen van een bewoner van dit land. Dat kan een zakenman zijn, een burgemeester. Bedenk het zelf maar. Gedurende de schooldag zou het leuk zijn als er een tweetdeck open staat waar zo nu en dan (niet teveel) tweets binnen komen van de bewoners van dit land. Let wel: het land is een land van nu en niet in drie eeuwen geleden.
Daarnaast zoek ik een orakel waar de kinderen vragen over het land kunnen stellen.

Dus mijn vraag is: wie heeft zin om mee te twitteren? Laat weten wat je accountnaam is zodat ik met mijn account jullie kan volgen. Neem als avatar ook een afbeelding die tot de verbeelding werkt.
Houd er rekening mee dat het een experiment is en dat het vast niet vlekkeloos verloopt. Maar het lijkt me een leuke uitdaging.

Stuur een mailtje naar sanne@mediagenius.nl dan komen we er vast wel uit. Ik houd een maximum aan van 6 personen om het een beetje te bolwerken.
O, geef meteen aan wat je rol, beroep kortom een biografie is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten