donderdag 2 juli 2009

Nieuwe ronden, nieuwe kansen.

Zo tegen het einde van het schooljaar maak ik altijd de balans op van een jaar groep 7. Dit zorgt voor mij automatisch dat ik nadenk over volgend jaar. Wat kan beter? Wat kan anders? Zijn er aanvullingen nodig? Hoe zet ik ICT nog meer/beter in?
Ik heb natuurlijk te maken met een kader waar binnen ik me kan bewegen schooltechnisch gezien.

Ook de ideeën die ik dit jaar had, moeten meer ingebed worden. Op deze manier kunnen we streven naar een optimale inzet ervan. De weblog wordt een nog belangrijker communicatiemiddel voor de klas, wiki's gaan we weer gebruiken en het digibord wordt gestandaardiseerd.

Dit zijn technische zaken maar ook de nieuwe manieren van leren komen op het program te staan. Om daar goed zicht op te hebben wil ik graag op bezoek gaan bij Unic. Zij werken al sinds het ontstaan aan het nieuwe leren. Zo had ik vorige week een oud-leerling op bezoek en zij liet me haar portfolio zien. Toen ik dat zag werd ik blij en bedacht me dat het basisonderwijs wel eens te ver achterblijft op dat gebied. Uiteraard hebben we de reformonderwijsscholen als Montessori en Jenaplan. Die zijn gestoeld op inzichten uit andere tijden.

Doel is een aantal aspecten van Unic te gaan vertalen naar het PO en te gaan uitproberen volgend jaar.

I'll keep you updated.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten