vrijdag 19 november 2010

Geachte meneer de marketing manager,

Gister was ik aanwezig bij de nationale conferentie mediawijsheid in het Instituut voor Beeld en Geluid. Bij een van de sessies ging de discussie over mediawijsheid in de voedselindustrie. Gesponsorde tv-programma's waren onderwerp van gesprek. Een interessant vraagstuk. De discussie werd breder getrokken en er werd gepraat over de rol van de voedselindustrie en het imago van gezond voedsel.

Toen ik vanochtend in de klas kwam vertelde ik mijn klas over de discussie en gaf ze de opdracht om een actie voor bijv. de AH te ontwerpen zoals de voetbalplaatjesactie. Gericht op gezond eten.

Ik was enorm verbaasd dat er een aantal waren die met echte ideeen kwamen. Hier volgen er een paar:

* 3 maanden gratis internet als je van ieder soort fruit 1 exemplaar hebt gekocht.

* 1x in de week sportdag gesponsord door AH

* Haal een scene uit een kinderfilm en verdien de ontbrekende scene door fruit te kopen.

* Bij een kilo groeten of fruit krijg je een poppetje van een BN'er. Heb je het gouden poppetje gekregen dan mag je diegene ontmoeten.

* Bij 3 blikken tomatensoep een jaar gratis Goldmembership bij Hyves.

* gratis bioscoopkaartje bij elke 20 euro groente of fruit.

* De groente- en fruitknuffels: Jim Wortel en Kim Wortel. Te sparen bij de AH.

* Actiepoppen van je eigen klas die je kunt sparen.



Ik kan nog wel even door gaan. Ik stel voor dat we stemmen en de beste ideeën opsturen naar AH om te kijken of we gezond voedsel kunnen promoten. Ik denk overigens zelf dat het heel makkelijk is om Facebooks, Hyves en Twitters te koppelen aan producten met een QR code zodat kinderen een show-off kunnen maken en kunnen laten zien hoe cool ze zijn dat ze gezond eten.

2 opmerkingen:

  1. @Sanne,
    Stuur je de tips ook echt op? Ik denk dat alle supermarkten blij zijn met deze tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was wel de opzet. Moet nog wat sleutelen aan spellingsfoutjes enz. maar ze gaan er zeker heen.

    BeantwoordenVerwijderen