dinsdag 29 december 2009

Leuke, meteen inzetbare app voor in de klas.

Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat dit mijn eerste blogpost is op een Apple. Ben nog diep in conversatie met mijn nieuwe aanwinst maar....we're getting along fine.

Ik kwam een leuke app tegen die je meteen zou kunnen inzetten voor in de klas. Ik ben zelf van het type dat wel eens een gemaakte afspraak of regel kan vergeten als ik die met een kind heb afgesproken maar deze gaat me helpen. Hij heet Earn It Stars. Je kunt bepalen hoeveel sterren je moet halen voor je je doel bereikt hebt. Het is een grappig en uiterst sobere app. die je helpt je om te laten doen wat je beloofd hebt.

Stel je voor: je belooft aan een kind dat als hij of zij 10 sterren heeft ze een extra keer mag thee of koffie brengen. Hiervoor moet ze zich wel 10x aan de gemaakte regel houden. Stukje belonen van gewenst gedrag. Blijft er over dat je inschat of dit bij je past ja of nee. Niet iedereen houdt tenslotte van Skinner.

link naar i-tunes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten